• banner1
  • banner2
  • banner3
  • banner4

Onze leerkrachten

Onze leerkrachten zijn speciaal getraind op het gebied van omgaan met en onderwijs geven aan cognitief getalenteerde leerlingen in het basisonderwijs en zij hebben regelmatig intervisie- en netwerkoverleggen met de elkaar en worden (bij)geschoold door externe deskundigen. Een overzicht van onze huidige leerkrachten vindt u hieronder:

Fransca Hoetink - De Burght (dinsdag en donderdag)

foto Fransca"Ik heb in 1978 het diploma Pedagogische Academie behaald. Direct na mijn opleiding heb ik zowel in Nederland als in het buitenland gewoond waar ik werkte voor internationale bedrijven. Toen onze kinderen opgroeiden heb ik ervoor gekozen om als leerkracht te gaan werken. Na een aantal jaren groepsleerkracht te zijn geweest, heb ik 8 jaar gewerkt als begeleider van plusklassen. Onderwijs dat goed aansluit bij de mogelijkheden van (begaafde) leerlingen is een voorwaarde voor de optimale ontwikkeling van hun talenten. Om hiervoor goed toegerust te zijn, heb ik de ECHA opleiding in Nijmegen gevolgd. Verder houd ik van lezen, speel ik sinds 2 jaar gitaar, ben ik dol op spelletjes en op het maken van puzzels. Ik zing in een koor en houd erg veel van wandelen."  

Paulien Zuiderhoek - de Ark (dinsdag en donderdag)

foto Paulien

Mijn schooltijd heb ik doorgebracht in Eindhoven. Daarna ben ik naar de Toneelschool in Maastricht gegaan. Na twee jaar ben ik Theaterwetenschap in Amsterdam gaan studeren, maar omdat ik toch liever wilde spelen heb ik me aangesloten bij een kindertheatergezelschap. Later ben ik gaan spelen bij wetenschapstheater Pandemonia, dat o.a. voorstellingen verzorgde voor het Nint ( voorganger van Nemo). Tegelijktijd werkte ik als acteur voor de politie en recherche, voor instructiefilms en ik speelde in commercials en GTST. Ik was inmiddels getrouwd en had twee kinderen. Na mijn scheiding heb ik me laten omscholen tot leerkracht. Tijdens de Ipabo stond ik al voor de klas. Ik heb ik ook nog een midden-management opleiding en IB opleiding gedaan. Na een paar jaar Intern Begeleider te zijn geweest kwam ik in aanraking met De Dayaweekschool. Het werken met deze doelgroep trok me onmiddellijk aan. Zo had ik zelf ook graag les gehad… Aanvankelijk combineerde ik IB werk met één dag DWS. Later kwam daar een tweede dag bij. Nu werk ik twee dagen voor DWS en de rest van mijn tijd besteed ik aan veel andere dingen waar ik blij van word zoals wandelen met mijn hond, koken, lezen, breien en haken, detectives kijken, lessen bedenken, met collega’s sparren, klussen in mijn huis in Frankrijk, nieuwe dingen leren.

Noortje de Gier - Alan Turing (dinsdag en donderdag)

Noortje de Gier

Ik ben een ras Amsterdammer – geboren op een woonboot in de Sarphatiegracht – en met geen stok uit deze stad weg te krijgen. Het grootste deel van mijn jeugd heb ik doorgebracht aan de rand van Geuzenveld. Na het behalen van mijn Havodiploma aan het Hervormd Lyceum West, volgde ik de docentenopleiding op de Pedagogische Academie. Na vele invalklusjes heb ik voor een langere periode gewerkt op basisschool de Schakel in de Venserpolder (Zuidoost) en basisschool Oscar Carré, een kunstmagneetschool in de Pijp. Na 27 dienstjaren heb ik de stap genomen om het onderwijs te verlaten en vond ik een baan als medewerker educatie bij Het Concertgebouw. Vanwege reorganisatie door de crisis heb ik hier maar twee jaar kunnen werken. Na deze twee jaar heb ik diverse baantjes gehad o.a. bij danstheater Aya, het Asko|Schönberg, en Dancing on the Edge. Ik 2011 ben ik benaderd om een dws-groep over te nemen. Hier ben ik vol enthousiasme ingesprongen, en ook hier ben ik met geen stok meer weg te krijgen. Naast deze ene dag voor de klas ben ik ook nog steeds werkzaam in de cultuursector. 

Suzanne de Bruijn - Archipel (dinsdag)

foto Suzanne de BIk ben Suzanne de Bruijn, ik kom uit Friesland en ben in Groningen afgestudeerd. Sinds 1996 woon en werk ik in Amsterdam waar ik begon met werken als projectleider voor internationale projecten. In 2003 heb ik als zij-instromer mijn Pabo-diploma gehaald. Ik werk nu alweer zo'n 16 jaar met veel plezier als juf op een basisschool in Amsterdam. Ik ben ook moeder van drie dochters, die zelf alle drie op de middelbare school zitten. Een aantal jaar geleden heb ik mijn opleiding voor hoogbegaafdheidscoördinator gehaald in Utrecht. Inmiddels geef ik alweer een aantal jaar verrijkingslessen op een reguliere basisschool en daag ik op dinsdag met veel voldoening de Day a Week School kinderen uit op locatie de Archipel op IJburg. Verder hou ik erg van buiten zijn, paardrijden, wandelen, lezen, naar film en theater gaan. 

Mechteld Woutman - Linnaeusschool (dinsdag en donderdag)

foto Mechteld

Na de studie Kunst- en Mediamanagement aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht heb ik jaren voor diverse webdesign- en internetbedrijven gewerkt. Mettertijd groeide mijn interesse in het lesgeven en heb op een zeker moment gekozen voor het zij-instroom programma voor het primair onderwijs. Inmiddels ben ik sinds 2003 werkzaam als leerkracht in Amsterdam. Dat doe ik met ontzettend veel plezier en je kunt met recht stellen dat mijn werk mijn hobby is geworden. Middels diverse cursusssen heb ik mij verdiept in leerprocessen en kennisontwikkeling van kinderen. Momenteel doe ik naast mijn werk een master Onderwijswetenschappen waarbij mijn bijzondere aandacht uitgaat naar het onderricht en begeleiden van cognitief sterke leerlingen. Ik vind het daarom bijzonder leuk en erg leerzaam om voor een DWS klas te staan. Verder ben ik gek op m'n 2 dochters en mijn man. We houden van clichés als lezen, eten, reizen, theater, moderne kunst, muziek maar vooral heel veel van humor.

Wouter Segers - Vier Windstreken (dinsdag en donderdag)

Ik hebfoto Wouter tot in 2017 gedurende tien jaar als ingenieur, onderzoeker en projectleider gewerkt. Sinds 2011 is mijn aandacht van de techniek steeds meer naar het basisonderwijs uitgegaan. Dat heeft de reis van mijn hoofd naar mijn hart in een stroomversnelling gebracht. Persoonlijke leerprocessen, zelf-regulatie, zélf doen, jezelf ‘uitvinden’, verbinding met jezelf en anderen, meta-cognitie, verwondering, onderzoekend en ontwerpend leren, en vooral aandacht voor wat wérkt typeren mijn onderwijs.

De voornaamste inspiratiebronnen in mijn reis zijn mijn ‘reisgenoten’ (vrouw, dochter, familie, vrienden, leerlingen en collega’s), de opleidingen Civiele Techniek, Hydrologie, Pabo, ECHA-specialist Hoogbegaafdheid, Beelddenk-coach Ik leer anders en Didactisch Coachen, en vele losse cursussen en boeken. Soms loop ik hard of tennis ik. In de zomer skeeler of wielren ik.

Ik begeleid twee DWS-groepen. Op twee andere basisscholen ontwikkel ik schoolbeleid over verrijkend onderwijs, train en begeleid ik daarin leerkrachten, en begeleid ik vier verrijkingsklassen. Een creatieve geest kan alles met elkaar in verbinding brengen: dat probeer ik niet alleen op de kinderen over te brengen, werken in het onderwijs is ook voor mijzelf een proces van een leven lang leren en uitproberen.

Iman Eloise - Klaverblad (dinsdag)

foto Iman voor websiteNa mijn studie Agogisch cultureel werk ben ik naar de Pabo gegaan in het bourgondische Breda. Al vrij snel kreeg ik een baan in Rotterdam, waar ik met heel veel plezier heb gewerkt. Inmiddels woon ik allang niet meer in het zuiden, maar tussen de molens van Zaanstad. Toen ik verhuisde ben ik in Amsterdam ZO gaan werken. Meestal in groep 7 of 8 en in de plusklas. Ik had het zo naar mijn zin op deze school dat ik er wel 20 jaar ben gebleven. Toch wilde ik ook nog wat naast het onderwijs gaan doen. Inmiddels ben ik afgestudeerd als patissier en cakedesigner en heb ik mijn eigen bedrijf. De Day a week school had mij gevraagd om een dag te komen werken. Nu kan ik taarten maken en lesgeven. Mooier kan het toch niet!

Richelle de Deugd - Alan Turing (donderdag) en 3e Dalton (vrijdag)

foto RichelleMijn naam is Richelle de Deugd. Sinds ik op de basisschool zat weet ik al dat ik leerkracht wilde worden. Ik vond het heerlijk om dingen uit te leggen en anderen aan het denken te zetten. Na mijn middelbare school ben ik echter toch naar de HTS gegaan, deed daar klinische chemie en biochemie, werd laborant. Maar ja, toen dat klaar was wilde ik toch nog steeds naar de PABO. Die dus alsnog gaan volgen. En vervolgens gelijk in Amsterdam begonnen met werken op een basisschool. Hier heb ik zo’n beetje voor alle groepen gestaan. En daarnaast heb ik opleidingen gedaan, zoals opleidingen tot Remedial Teacher, Interne Begeleider, Hoogbegaafden begeleider, NLP-er, en nog vele losse cursussen, omdat er zoveel interessants is te leren altijd nog. Binnen de school waar ik werkte mocht ik het hoogbegaafdenbeleid opzetten en het techniekonderwijs een boost geven.
Inmiddels werk ik vanuit mijn eigen bedrijf, zie www.hobega.nl . Vanuit dit bedrijf begeleid ik kinderen, ouders, scholen en volwassenen binnen hun werkzaamheden. Geef ik trainingen aan leerkrachtenteams. En werk ik als begeleider van plusklassen en nu dus ook bij DWS. En dat vind ik heerlijk om te doen.

Geerthe Schilder - De Punt (donderdag)

geerthe Schilder 3Ik werk al 15 jaar met heel veel plezier als leerkracht in het Amsterdamse basisonderwijs. Zowel voor de klas, als achter de schermen als intern opleider en schoolcoach voor Stichting LeerKRACHT. Naast mijn werk als leerkracht heb ik geschiedenis gestudeerd aan de UVA en ben na het behalen van mijn master ook bij verschillende musea gaan werken, zoals het Amsterdam Museum en het Anne Frank Huis.Tijdens verschillende cursussen bij Novilo in Utrecht, heb ik veel geleerd over hoe begaafde leerlingen leren en hoe zij het beste begeleid kunnen worden. Ik ben dol op nieuwsgierige kinderen; samen koken met mijn dochters; fietsen door Amsterdam in de vroege ochtend. (dit komt erg goed van pas op de donderdagen, wanneer ik in alle vroegte van Amsterdam Oost naar Nieuw West fiets voor de Day a Week School) Ik werk graag in mijn kleine tuintje en lees alles wat los en vast zit.

 Ytien de Jong - St. Lidwina (donderdag) en 3e Dalton (dinsdag)

foto Ytien

Nadat ik in 1996 de PABO heb afgerond, heb ik op verschillende basisscholen gewerkt. Voornamelijk in de bovenbouw. De uitdaging lag er voor mij in om lessen net éven anders te benaderen en te geven en te zorgen dat leerlingen daardoor zo optimaal mogelijk gemotiveerd werden. Een aantal jaren geleden begon ik met lesgeven in de plusklas van de basisschool waar ik toen werkte. Dit sloot prachtig aan op mijn ECHA-studie (voor specialist hoogbegaafdheid) die ik in Nijmegen volgde. Mijn enthousiasme over deze vorm van onderwijs, past goed bij mijn werk als leerkracht op de Day a Weekschool. Ik vind het erg leuk om lessen te bedenken die goed aansluiten om de vaardigheden, talenten en interesses van de kinderen. Na verloop van tijd ben ik dan ook een dag extra gaan werken voor de Day a Weekschool. Daarnaast werk ik als zzp’er voor deDNKRS in Amstelveen en ben ik eigenaar van www.hoogbegaafdheidstelefoon.nl. Via deze dienst begeleid ik (hoog)begaafde kinderen en/of de ouders van (hoog)begaafden. Tevens geef ik advies aan leerkrachten in het basisonderwijs. Kortom; diverse en mooie werkzaamheden die allemaal prachtig op elkaar aansluiten!

Kuno Rijnhart - Lukas (dinsdag)

foto KunoDrie dagen per week werk ik op basisschool De Kleine Nicolaas in groep vijf en één dag voor DWS. Die afwisseling bevalt me erg goed. Wat ik in en aan mijn DWS-groep leer, kan ik ook weer gebruiken in mijn reguliere groep vijf en andersom. Als echte ‘Montessoriaan’ ben ik eraan gewend om zelf mijn lessen te ontwikkelen. Ook het onderzoekend leren heb ik al eerder als leerkracht omarmd. In deze combinatie komt alles samen, dus eigenlijk had ik deze stap al veel eerder moeten zetten. Eerder studeerde ik marketing en kwam via een omweg toch op de Pabo terecht. Een bijbaantje als conciërge op een basisschool trok mij over de streep. Uitleggen ging mij goed af, en het werken met kinderen ook. Ik heb eerder een paar jaar in groep 7/8 op een Montessorischool in Hilversum gewerkt en een opleiding tot specialist hoogbegaafdheid en differentiatie afgerond. In mijn vrije tijd ga ik graag wielrennen of hardlopen, maar dat is dan naast mijn waterpolo-trainingen en wedstrijden. Afgelopen zomer ben ik voor het eerst vader geworden van een prachtige dochter, samen met mijn vriendin is het dan ook heerlijk om haar te zien opgroeien.

Anna van Gestel - Wespennest (donderdag) 

foto Anna van Gestel

Mijn naam is Anna van Gestel. Ik wist al heel jong dat ik juf wilde worden, dus dat ik naar de PABO ging was snel besloten. In 1999 heb ik mijn Pabo-diploma behaald. Omdat ik toch wat meer uitdaging wilde ben ik daarna begonnen aan de studie Psychologie. Om deze opleiding te kunnen betalen ben ik invalwerk gaan doen in het basisonderwijs. Toen ik een vaste aanstelling kreeg aangeboden op een hele leuke school in Amsterdam waar ik inviel ben ik gestopt met de studie en fulltime gaan werken. Ik heb les gegeven aan verschillende groepen, de laatste jaren aan de kleuters. In 2017 ben ik begonnen met de ECHA-opleiding, waarvoor ik nu een scriptie aan het schrijven ben. Sinds 2019 geef ik op 2 basisscholen les aan de plusklassen en 1 dag in de week aan de DWS-groep op het Wespennest in Noord. Verder ben ik getrouwd en ook nog moeder van 3 hele leuke kinderen en we hebben een hele lieve kat; Tommie. 

Kim Aalsma - De Ster (dinsdag)

Foto en beschrijving volgt spoedig

Effi Kleine - Deters - Bijlmerhorst (dinsdag)

foto Effi 2

Ik ben Effi Kleine Deters en ik ben 28 jaar. In 2014 ben ik afgestudeerd aan de Pabo in Groningen. Ik heb in verschillende groepen op verschillende basisscholen lesgegeven. Ik vond het ontzettend leuk om met kinderen te werken. Ook had ik al een tijd de droom om meer van de wereld te zien. Ik ben 2,5 jaar op reis geweest. Ik heb geweldige ervaringen opgedaan in Azië, Australië en Mexico. Op den duur miste ik het wonen op een vaste plek, mijn familie, vrienden en het lesgeven aan kinderen. Ik besloot om niet terug te gaan naar Groningen maar een baan te zoeken in Amsterdam. Sinds twee jaar werk ik met veel plezier op de Bijlmerhorst. Ik heb zin om na de zomer de juf van groep 4 én de juf van de Day a Week School te zijn. 

Tomoko CLaringbould - 3e Dalton (donderdag)

foto Tomoko

Altijd al wilde ik met kinderen werken. Toch ben ik eerst Journalistiek gaan studeren. Mijn idee was om voor een educatief kindertijdschrift te schrijven. Dat heb ik heel kort gedaan (o.a. National Geographic Junior). Later werkte ik als redacteur bij een weekblad voor studenten. Maar het bleef knagen. Ik wilde echt met kinderen werken, hen iets leren. Op ontdekkingstocht, op avontuur! Maar ook: leer mij het zelf te doen. Een uitspraak van Maria Montessori en voor mij de basis van goed onderwijs. En dus ben ik de montessori-pabo gaan doen en heb ik vervolgens vijf jaar een bovenbouwklas gehad op een school in de Jordaan in Amsterdam. Het laatste jaar deed ik ook de ‘bovenkamer’, zoals wij de plusklas daar noemen. Om mij te specialiseren in onderwijsleerproblemen heb ik de master Orthopedagogiek gedaan aan de UvA. Sinds 2017 werk ik weer met veel plezier op dezelfde school, maar nu als zorgleerkracht, onder andere met kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Wat is het heerlijk om opdrachten te verzinnen waarbij het creatief denken gestimuleerd wordt. En, wat een voorrecht, nu mag ik bij de DWS een hele dag ‘bovenkamer’ doen! Zelf hou ik van pubquizzen met vrienden, escaperooms oplossen en verre reizen maken. En wie weet maak ik nog eens een escaperoom voor de kinderen van de DWS.

 Mirka Benova - Huibers (dinsdag)

foto Mirka

Mijn naam is Mirka Beňová. Ik ben geboren en getogen in Slowakije. Als 19 jarige volgde ik mijn hart en ben ik naar Nederland verhuisd. Via de studie sociale geografie en een verkorte deeltijdopleiding aan de PABO kon ik uiteindelijk aan de slag in mijn droombaan als leerkracht. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eerst eigenlijk een astronaut wilde worden. 11 jaar heb ik met veel plezier op een Montessori basisschool gewerkt. In die tijd ben ik steeds meer geïnteresseerd geraakt in de begeleiding van begaafde leerlingen. En nu mag ik dan aan de slag bij de DWS. Ik heb er ontzettend veel zin in om de kinderen vanuit hun kracht verder te helpen ‘groeien en bloeien’. Ik verwacht ook zelf veel van de kinderen te leren; dat zijn vaak de mooiste lessen. In mijn vrije tijd ga ik graag op reis met mijn man en twee kinderen. We houden van raadsels, speurtochten, sportieve spelletjes en samen lachen. 

 

Fatima El Khattabi - 't Koggeschip (dinsdag)

Foto en beschrijving volgt spoedig

Marije Arnold - Poolster (dinsdag)

foto Marije ArnoldIk ben Marije Arnold, sinds februari 2020 leerkracht bij DWS op De Poolster in Amsterdam Noord. Ik woon in het mooie Zuiderwoude, een dorpje in Waterland, vlak boven Amsterdam. Daar geniet ik met mijn gezin van de ruimte, het uitzicht, de vrijheid èn het water.Ik heb Onderwijskunde gestudeerd in Groningen en daarna een verkorte opleiding Pabo gedaan. In de afstudeerfase van Onderwijskunde had ik me namelijk toegespitst op het basisonderwijs en dat wilde ik van binnenuit beleven! Met veel plezier heb ik op verschillende scholen in verschillende groepen gewerkt, met betrokkenheid en welbevinden van de kinderen als belangrijkste pijlers. Lesgeven bij DWS is voor mij een logisch vervolg, omdat ik die passie en betrokkenheid voorop wil laten staan in het leren, zowel bij de kinderen als bij mezelf. Een fantastische uitdaging met een fantastische groep kinderen!

Suzanne Winkelman - Elisabeth Paulusschool (donderdag)

Foto en beschrijving volgt spoedig